lördag 25 oktober 2008

Viktigt meddelande till lille mannen

Din fru hjälper dig gärna att hålla koll på blodtrycket!

Hmmm, när jag tänker på det så har min mor alltid lidit av lågt blodtryck. Kan det ha uppstått när hon kom in i familjen Johansson, tro?


Uppdatering: Från Thailand låter modern hälsa att min salig far och hans tillika salige bror brukade ha tävlingar om vem som kunde fisa längst (eller om det var högst/värst). Inslaget med Börje Ahlstedts fis i Fanny och Alexander var förmodligen, jämte Karl Bertil Jonssons jul, det roligaste min farbror sett på TV. :)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Högt blodtryck är inget som vare sig jag eller min far någonsin har lidit av. En gång ställde både farsan och jag upp i en tväling om vem som hade lägst puls; jag vann och farsan kom tvåa... man ska inte oroa sig då blir man bara orolig... DLM

Bloggerskan sa...

Ni måste väl ha haft en fin svavelkultur även i er familj då! Vilken tur att du har din lilla fru nu när du inte bor med pappsen längre! ;)

Anonym sa...

Jag minns inte att min pappa var en fisare... DLM

Bloggerskan sa...

Kanske är det ovanligt mycket svavel i marken i Lillån?