fredag 31 oktober 2008

Iskalla Bistro Bohème

Och då menar jag det inte i positiv bemärkelse. Jag talar inte heller om uteserveringen. Nej, jag menar att DN På Stan gjort en fulllkomligt lysande recension av krogens matutbud. Eller när jag för några månader sedan åt lunch där och fick betala 80 spänn, minst, för en rostbiffsallad bestående av några salladsblad och fyra skivor rostbiff.

Det finns betydligt trevligare ställen med godare mat i närheten. För lunch rekommenderas i stället trevliga En halv trappa ned, runt hörnet på Barnhusgatan. Vällagat och hyfsade priser. Samt fantastiskt trevlig service. På förfrågan om lasagnen är god fick min kollega svaret "ja, det är min mamma som lagat den, så jag är ju partisk". Jag rekommenderar den krämiga räk- och pastasalladen.

2 kommentarer:

Malinka sa...

Just i dag gick vi förbi Bistro Bohème och veklagade det grymma öde som förvandlat något speciellt till något så ointressant.

Tur att vi inte kände oss lockade att gå in och testa lunchen. *brrr*

Bloggerskan sa...

Nä, det är sorgligt. Hela lokalen är verkligen iskall. Och så har dom en tröskel uppe vid salladsbordet som man snubblar på varje gång. (Lite grevinnan och betjänten...) Enda orsaken att vi gått dit är att en av kollegorna är helvegetarian och de i allfall har någon vegetarisk rätt på menyn.