torsdag 23 oktober 2008

Kvinnomys

I Gösta och genusordningen oroar sig Yvonne Hirdman för att vi om vi skulle sluta dela in oss i två kön och förespråka en mer queer ordning så skulle vi få en närmast revolutionär motreaktion. Jag menar att en sådan reaktion inte behövs, den finns redan. Aftonbladet är t ex en av dess förespråkare. Här är en skärmdump från deras kvinnobilaga Wendela:

Inte behöver vi kvinnor sådant där trams som lika lön eller trygga hemförhållanden. När vi kan mysa med Wendela.

2 kommentarer:

Bloggerskan sa...

thebe ombedes läsa kommentasreglerna.

Bloggerskan sa...

Och för detta blev thebe, vem han/hon nu är skitförbannad:

http://triloger.se/wp/2008/10/24/trakiga-bekraftelser/#comment-7976

Vilket jag besvarat såhär:

Anledningen till att du inte slapp igenom med ditt inlägg var att “thebe” inte säger mig ett dugg. Om du länkat till din egen blogg hade det varit en annan sak men det gjorde du inte.

Jag vill kunna svara alla som kommenterar på min sajt och har därför bestämt att bara släppa igenom dem som jag kan få en liten aning om vilka de är, genom en etablerad blogg eller att de talar om vilka de är. (Det betyder inte att man måste stoltsera med namn och adress.)

Detta har nog ingenting med feminism att göra, dessvärre, utan är ett sätt för mig att veta lite mer vem jag pratar med. (Du går väl inte fram till folk på stan med en säck över huvudet och påstår en massa och förväntar dig att de skall bemöta dig?)