tisdag 7 oktober 2008

Toast!


Efter mötet på TCO idag åkte jag ner till the English Shop för att stilla abstinensen lite. Det är ju över en månad tills vi skall åka till England och fira Hillevis åttonde födelsedag den 14 november. (Det är tydligen nån gammal prinsaluring som fyller 60 år samma dag. Han skall vara väldigt hedrad att få dela födelsedag med Hillevi.)

Anledningen till mitt besök var att jag när jag såg Five Days i lördags blev så otroligt sugen på riktig toast. Inte nåt sånt där tunt och löst trams som dom har på Coop eller ICA, utan riktig formfranska som man med fördel rostar och brer smör och sylt på. Så som hon tjejen med konstant darrande underläpp och tonårsdottern gjorde på TV.

På tunnelbanan efteråt åt jag skotsk lunch bestående av ett påse Walker's Salt&Vinegar-chips och en burk Irn Bru. Det slog mig att denna skottarnas gåva till läskeblaskbranschen ju egentligen är som en väldigt orange variant av Trocadero.

Påsen med Jellybeans i lösvikt kostade bara 80 kr. (Kan någon ta fram luktsaltet till den lille mannen?)

Fast jag förstår inte varför dom slutat sälja crumpets... Aaahhh, rostade crumpets med extrasaltad Bregott... Mmmmm...

Inga kommentarer: