måndag 27 oktober 2008

Svettigt!

Woaaah! Vaknade just efter en dröm. Jag skulle bjuda 85 av mina närmaste vänner på middag på krog. Hade dock glömt boka bord, ja jag hade glömt hur många vi var och vilka t o m. Så jag fick i stället välja en annan, dyrare krog typ Grill, fast det inte alls såg ut som Grill och dessutom låg den på Tingvallagatan i Karlstad.

Lyckades dock boka bord för hela sällskapet.

Väldigt tacksam är jag just nu att det bara var en dröm. De 60 000 kr plus det skulle kostat, med endast vin till maten, kommer väl till pass för annat framöver...

Dessutom var jag arg på lille mannen för att han inte hjälpt till med planeringen av denna middag och jag fick planera allt själv. Det är förmodligen ett ganska troligt scenario, men ändock lika skönt att det bara var en dröm...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jisses. 85 människor på krog, det skulle inte ens jag komma på tanken på.

Bloggerskan sa...

Nä, när jag fyllde 40 bjöd jag 30 på kryssning men det blev ju billigare än att bjuda dem på krogen... Men 85 pers på Grill är nog lite att ta i...