måndag 8 september 2008

Shopping!


Har lyckats stå emot frestelsen länge nu men idag gick det inte längre. Ingela uttalade på lunchen det magiska ordet "stövlar" vilket fick allt köpmotstånd att rämna. (Lille mannen skulle förmodligen invända att det förvisso inte borde ta så lång tid för något så litet att rämna.)


Så strax efter fem trädde vi så in på Provskor vid Hornstull. Nån halvtimme senare stapplade jag ut på gatan igen, tyngd under den mängd skor och stövlar som bara råkat hamna i min korg. Bara detta att man handlar skor i kundkorg, borde ju för övrigt ha givit mig en varning.


Yr av shoppingruset så toppade jag med en ny skinnväska i butiken bredvid. Sedan fick det dock vara nog. Mest för att jag höll på att svimma då jag glömt äta mitt i all köpglädje. När jag lämnade Ingela var hon på väg att köpa den där fantastiska röda väskan med ursnygga fodret.

På vägen hem messade jag Imelda Marcos själsfrände från Västervik med budskapet om våra inköp. Hon konstaterade lakoniskt att hon nog fick göra ett återbesök för att spendera ytterligare någon tusenlapp i detta 37:ornas mecka.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Provskor är ju fantastiskt. Tillhör själv 37-klubben och min syster(som olyckligtvis är en 39a) bor precis i närheten, så hon kan köpa åt mig, för här i Umeå finns ju inga såna ställen. Men skorna i all ära; Väskan!! Hur snygg var inte den? Dyr? Märke? Vill ha.

Bloggerskan sa...

Väskan är köpt på Forza Italia (lite läskigt namn på en butik om man är statsvetare) och märket heter Alexandra. Dom är lädergrossister och köper in till mässor etc. När Provskor har öppet brukar även dom ha öppet dörr i dörr,dock. Äkta läder, doftar underbart. Denna kostade 600 spänn vilket jag bedömer som skitbilligt.

http://www.forzaitalia.se/index.htm

Bloggerskan sa...

Sorry. Alexander är namnet.