fredag 26 september 2008

An Imelda Moment


- There is always time for an Imelda moment,
sa jag till Axelsson när jag på lunchen idag ringde och upplyste om att nya skor inhandlats.


- Betänk att Imelda fick lämna alla sina skor,

sa lille mannen, muttrande. Han är från örebro. Själv är jag väldigt mycket värmlänning. Min kära väninna Ulrika sa en gång att sätt Anna-Karin på en refug på motorvägen och hon lär trivas. Fan vet om det inte kan vara ett av hennes ljusare ögonblick. ;)

Uppdatering: Idag har jag prövat på hur livet kan vara som omställd med avgångsersättning. Jag har hängt med lille mannen på hans jobb, ungefär som då man hängde med mamma på hennes. Fast lille mannens nog är ÄNNU häftigare. Det var disputation i statsvetenskap i eftermiddag med en avhandling av Mikael Glemdal om stoppandet av Norra Länken. Efteråt tog vi en öl med två av professorerna i betygsnämnden och diskuterade genetik och OS-statistik. Lille mannen försökte prata kinesisk historia och mongoliska valsystem men hindrades bryskt.

Och lillasystern verkar inte alltför missnöjd med överraskningen i den ombyggda hallen på Torpet. Så snart kan jag lägga in bilder på vårt inredningsjobb här.

Inga kommentarer: