söndag 7 september 2008

Jag - en militant köttätare


Nej, nej, nej! Det var väl ett jävla tjat!



Jag tänker fortsätta äta kött. För det är gott och proteinerna gör mig gott. (Det har jag dessutom läkarordination på.)


Visst kan jag tänka mig att åka tåg mer. För det är trevligt. Man kan läsa, skriva och fika hela vägen och man reser i lagom takt. (Jämfört med flyget.)

Jag kan också tänka mig att köra bil mindre. För jag är nu åter i Stockholm och det är bara krångligt om man skall in till stan.


Jag papperssorterar. (Även om någon av grannarna tycks tro att papperstunnorna på gården är soptunnor sådär i största allmänhet. Funderar på att skriva ett plakat: Sopsortera rätt eller dö!)

Jag komposterar matrester och har för avsikt att bygga en riktig kompost i stället för bara en öppen komposthög på Torpet.

Men mitt kött tar ni inte ifrån mig! Det var som jag sa till min icke köttätande vän och kollega:

- Om nu kossorna släpper ut en massa metangas, eller vad det är, så är det väl en välgärning att äta upp dem. :D

KÖTT ÄR GOTT!

1 kommentar:

Anonym sa...

Underbart skrivet!!
som homer simpson sa:
"Om det inte var menat att man skulle äta djur, varför e de då gjorda av mat" ;)