söndag 14 september 2008

I väntan på Brit Crime

Sitter här och har just sett Birgitta Ohlsson (fp) beklaga sig i TV över vad hon fick utstå inför omröstningen om FRA-lagen. Kunskapsförhör. Enskilda övertalningsaktioner. Ja, det verkar ju himla kul att ingå i Folkpartiets riksdagsgrupp. Eller Centerpartiets. Efter programmet visades ett halvtimmesprogram med filosofiska betraktelser om en ko. Jag har också funderat över vad dom tänker där ute på gärdet. Och varför dom alltid kommer sättande om man stannar för att titta på dem. Sällskaplighet? Nyfikenhet? Dock inte så spännande att jag satt kvar i soffan. I stället hann jag kolla om nåt nytt hänt på de vanliga bloggarna innan kvällens ångest börjar:

Hur välja vad man skall se. Det blir Tyst Vittne och spela in Ashes to Ashes. Sen får jag missa tio minuter av reprisen på Five Days som vi också har inspelat, nere i Jönköping. Så missar jag något superviktigt får jag se det när jag kommer dit. Men varför i allsin dar måste fredagar vara rena döden på TV medan man visar allt samtidigt på söndagarna?

2 kommentarer:

Sara sa...

Oj, och jag som beklagar mig ständigt varje söndag för att det är så dåligt. Eller i vart fall väldigt låg fart på programmen. Hm...kanske skulle kolla in det du ser istället?

FRA-grejen orkade jag bara med en stund.

Bloggerskan sa...

Förutsätter ju att man är anglofil såld på brittiska polisserier. :)