lördag 6 september 2008

Idag träffade jag Byggare Bob på Tensta Marknad

Trotsade regnet och gav mig av till Tensta idag. Där hålls marknad och det var länge sen jag besökte Livstyckets butik. I gallerian sprang jag på Byggare Bob som delade ut hjälmar till barnen.


Åt shish kebab till lunch, vilken serverades med tillräckligt mycket bröd för att föda mig en vecka. Så nu mnåste jag komma på nåt att äta ikväll som går bra med tunnbröd. Baklavan från SIM smakade ljuvligt kan jag tala om.


Rinkeby Internationella Församlings missionärer försökte värva oss besökare med öppningsfrasen

- Vilket land kommer du ifrån?

Och sedan öppna en plastburk (en sån där man har såna där torra småkakor i) med information om Jesus Kristus på just mitt språk.

Imorgon är det höstmarknad i Kyrkviken. Hoppas vädret är bättre då och att man slipper kristna fundamentalister på jakt efter vilsna själar.

Inga kommentarer: