tisdag 16 september 2008

Alaskabor om Sarah Palin

Här kan man se bilder från en demonstration i Alaska där folk säger vad dom tycker om guvernör Palin. Man kan också rösta vilken skylt man tycker är bäst. Jag röstade på "wrong woman - wrong message".

Själv tror jag att jag skall gå med i Facebook-klubben som förespråkar Michael Palin i stället, för att de hellre köper en död papegoja av honom.

Och ja, hittills har jag undvikit att dra in Palins familj i denna blogg, men kan inte låta bli att dela med mig av bilden ovan då den på ett mycket träffande sätt visar vad Palins politik och övertygelse leder till. (Ja, jag tillhör dessa som anser att man bör vänta lite längre än till 17 innan man bildar familj eller skaffar barn. Samt att man gärna får gödsla med kondomer i skolorna. Samt att abort skall vara fri, även kostnadsmässigt.)

Uppdatering: Nationella kvinnoförbundet i USA tar ställning för Barack Obama med anledning av Sarah Palins ställningstaganden.

(Eventuella kommentatorer ombeds läsa ovanför fältet för era kommentarer.)

Inga kommentarer: