torsdag 11 september 2008

11 september

Juveler

Imorse vaknade jag och tänkte ungefär som farbrodern i Masjävlar, undrar vad för jävelskap som ska ske idag då.

Resan till jobbet gick bra, om än lite sen då jag ändå skall jobba sent idag. När jag träder in genom Unionens portar ringer mobilen. Det är en Gunnar (tror jag) som meddelar att jag haft inbrott i min bil. (Hur han fått tag på mitt jobbnummer har jag ingen aning om...) Jag får vända i dörren och åka tillbaka hela vägen ut till Vällingby.

Väl där finner jag höger framruta inslagen och handskfacket genomsökt. Det enda tjuven snott var en japansk lyckoamulett i plast som jag fått av min syster och ett halsband bestående av plastfigurer som min guddotter gjorde till mig när hon var tre. Av absolut inget värde för någon annan än mig.

- Det vet man ju aldrig vad det var värt i en knarkares hjärna, sa killen som kollade skadorna för försäkringsbolaget samt vidarebefordrade polisanmälan.

Ja, han/hon/dom snodde laddarsladen till mobilen också.

Fyra timmar tog det att åka hem, köra till försäkringsbolagets lokaler i Lilla Alby, vidare till verkstan i Kista och fotvandra tillbaka till tunnelbanan och ta sig in till jobbet.

På verkstan fick jag veta vad det skulle kosta att få de reparationer som behövs utförda. Byta framruta p g a stenskott, byta kamrem med tillbehör, service, byte av krossad ruta samt reparation av skada som uppstått p g a Mc Donalds i Karlstads trädgårdsanläggning som dom anlagt mellan beställningsluckan och betalluckan. 16 000 kronor.

Behöver jag säga att mitt humör inte är det godaste idag.

Och vilket datum var det idag, sa ni?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fredag den 13 va?

Bloggerskan sa...

Ja, verkligen. Igår var en eländesdag.