tisdag 9 december 2008

Snart hör jag igen!

Har i över en månad saknat ljud i min nya fina multimediadator. Det försvann när jag flyttade om lite här hemma och drog ur sladdarna. Dell har ju ingen service på svenska så jag har kommunicerat med Viktor i Tjeckien, eller nåt sånt. Han skickade en sådan där pedagogisk lista med sex punkter som jag skulle testa. Fem gick bra. Den sjätte innebar att jag skulle köra den där driver and utility-skivan på boot-menyn. Scary! Men efter att ha dragit mig i en månad så skred jag till verket inatt. Och fann sex olika fel.

Så nu är ett nytt ljudkort på väg från Viktor och en tekniker har också utlovats som skall komma hit och hjälpa till. Bra, då får jag anledning att städa inför jul.

En liten eloge till den lille mannen som gissade rätt när det gäller vad felet var. Sen är det ju jag som är datahackern av oss två, så han står för gissningarna och jag för handlandet. (Och då pratar vi inte shopping här.)

Inga kommentarer: