måndag 15 december 2008

Lucka 15 - Julshopping

Idag har jag varit inne i varenda klädaffär längs Drottninggatan mellan Olof Palmes gata och Klarabergsgatan. Det blir en del inkl PUB och Åhléns. Men inte en enda liten bolero i den stil jag vill ha. Istället hittade jag ett sjukt coolt halsband av en Matt Weston på nya PUB. Tala bara inte om för lille mannen vad dom kostar!

Från Thailand rapporteras att modern börjar tröttna på alla slangar och fördriver tiden med att titta på konståkning på TV. Tycker det låter som om det går åt rätt håll i allafall. Och den thailändska omvårdnaden har jag bara bra erfarenheter av. Ny premiärminister har dom fått också, den tredje på fyra månader... Får väl se hur länge den här håller...

7 kommentarer:

Anonym sa...

Har du köpt skärp på snöre? Tro jag det att Berndt skulle misstycka!

Bloggerskan sa...

Antar att du menar skräp, annars kan man ju använda snöre som skärp...

Det är jättefint ju, med de resandes helgon S:t Christoffer. Kan vara bra att ha med sig när man far omkring.

Bloggerskan sa...

Förresten Lillasyster,
Halsbandet känns lite som Björnjägarn skulle kunnat gjort det. Coolt.

Översättarhelena sa...

Det är jättesnyggt! Plommonstopet (som man ser om man följer länken) är inte heller dumt!

Anonym sa...

Jag tror att jag skulle kunna få ihop ett antal såna här halsband genom att gå igenom vinden i mitt torp och uthuset. Möjligen förutom helgonet då. Fast skämt å sido: det är coolt.

Bloggerskan sa...

Ö-Helena: Ja, dom har mycket fint där. På PUB hade dom ju dessutom hängt upp smyckena i älghorn på väggen för att ytterligare övertyga en om att det är coolt att köpa skruvar och muttrar på snöre... ;)

Bloggerskan sa...

Kristin: Ja, man skulle nog kunnat göra sådana själv, om man bara fått idén och genomfört den. Det är DET som är det svåra.