måndag 29 december 2008

Bra hotell i Bangkok?

Har nu försökt ett par dagar att boka in mig på Asia Hotel vid Siam Sq men detta går inte om man inte är utrustad med stenåldersprylar som faxmaskiner. Där man skall skicka sitt kreditkortsnummer. Känns ju safe... Och customer friendly.

Därför söker jag nu ett bra hotell i trevligt område, gärna i närheten av Siam eller Östra busstationen Ekamai, längs Sukhumvit Rd. Upp till ca 400-500 kr natten. Med pool. Tips mottages tacksamt.

Sist jag bokade in mig på Asia Hotel hamnade jag på sjukhus med dropp och den lille mannen fick själv lyxa sig på hotellet. Sen fanns det inga lediga rum längre och vi fick flytta till Patumwan House (inte Hotel) i stället. Trevligt men inte alls lika lyxigt och väldigt avsides inne i en gränd med tanke på att jag nu reser ensam. Det är kanske inte meningen att jag skall bo på Asia.

Uppdatering: Sådär ja! Scanner funkar minsann lika bra som fax!

Inga kommentarer: