tisdag 11 november 2008

Varför jag älskar internet

Sitter och letar efter vad "vattentäta skott" kan heta på engelska. När jag googlar "watertight bulkheads" hittar jag denna lilla fråga från en person med spanska som modersmål som undrar vad det hela betyder då hennes/hans lille sjuårige son skall skriva om Benjamin Franklin i skolan och den senare tydligen skall ha snott denna idé från kinesiska skeppsbyggare.

Frågan om vad det kan heta på engelska när man vill uttrycka att saker och ting förmodligen hänger ihop mer än man kan tro, såsom t ex legal och illegal världshandel, har jag dock inte fått svar på. Men internet är ändå fantastiskt! Hoppas sjuåringen gjorde en bra presentation i skolan.

Uppdatering: Hittade en fantastisk sajt. Skickade in min fråga och några timmar senare hade jag fler bra svar. Tror jag kör på watertight partitions.

Inga kommentarer: