lördag 22 november 2008

Ute är det frysande kallt,

i glaset ett gott rött från Bekadalen. I magen vällagad meze från Jönköping uppblandad med skumtomtar.


Fast jag sitter här och funderar över hur det kommer vara på Candlelight resort när jag kommer dit i januari. Mamma och Gölan (thailändskt uttal) skall reka innan och kanske pruta lite när dom bokar in mig på nämnda "resort". Det enda jag kräver är en säng, en dusch och möjlighet att bli serverad frukost i närheten av min bungalow. Sen räcker Thailands finaste sand och det blå, blå havet gott åt mig.

Och innan dess väntar massor av clementiner, juleskum, must och pepparkakor.

Själva skulle vi haft gäster av sorten släktingar (inte mina) men gästerna meddelade via SMS vid lunchtid att de tänker komma någon annan gång i stället, inte idag då de var bjudna. Skälen var många och varierande, från katter som inte kan vara ensamma en halv dag, halt väglag, jobb, sjukdom, trötthet... Antar att jag får ta med mig alla sju sorternas hembakade kakor till de andra släktingarna (mina) när vi ses. Och lite glada är vi ju att vi inte hunnit beställa den catering som var tänkt... Synd dock att vi båda avstått från annat just denna helg.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fett pinsamt å deras sida.

Bloggerskan sa...

Jo, men jag är inte säker på att de ser det så. Ibland får jag uppfattningen att det som sker utanför deras egen stadsgräns är mest besvärligt. Fast lille mannen blir ju ledsen, varpå jag själv blir ilsken.