söndag 1 februari 2009

La famiglia

Letade efter en gammal bild i mina gömmor. Istället för bilden från 1959 som jag sökte, och som förmodligen finns kvar hemma hos mamma, så fann jag denna. Tagen av vännen Helena på min 30-årsfest i mars 1998. Den hade spanskt tema indelat på fyra underteman som gästerna förväntades följa i sitt klädval. Almodóvar, ETA, Benidorm och Tjurfäktning. Kultur, våld, charter och djurplågeri i en fin mix. Det bjöds på paella med musslor. Själv hade jag ställt borden i ett kryss och satt på en snurrstol i mitten så att jag hade möjlighet att sitta vid alla borden samtidigt. Den natten snöade det så att gästerna hade svårt att ta sig hem från Solna där festen hölls. Och pappa brukade inte ha skägg, lika lite som syrran går beväpnad, så det är en unik bild.

Inga kommentarer: