lördag 14 februari 2009

Kvinnor är från K:fem, män är från K-Rauta

Idag har jag shoppat. Om jag iddes ladda batteriet i kameran kunde ni även fått se min topp från Nümph och inte bara denna från Maria Westerlind samt min apdyra kofta från Oui Moments. Endast snålhet gjorde att det inte också blev en fantastisk blus från Marlboro Classics för 899 spänn. Som medlem fick jag dock hela 100 kr rabatt på koftan. (Vilket var typ sju procent...) När jag SMS:ar den lille mannen att jag shoppat lite får jag till svar att det har han också.

"50 kilo cement, VVS-grejer och en avloppssil."


Fotnot: K:fem är det där fantastiska stora, luftiga modehuset i Vällingby. K-Rauta är ett ställe med en massa karlar som smyger i gångarna och klurar över vilken grovlek dom behöver på sandpappret eller om det inte är dags för en ny vinkelslip.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jaha, men den hade jag ju läst. Välformulerat, alla har sina favvoställen... DLM

Bloggerskan sa...

Ja, och jag tror ju egentligen inte på sådana där könsstereotypa grejer men tyckte det var en kul rubrik. Fast du köpte kanske din cement på Silvan? Kvinnor är från Sisters män är från Silvan... Nä, det förra var bättre...

Anonym sa...

Fru Spettsblus och Herr Cementblandare. Härligt att ni anpassar er så fint till sterotyperna! Trodde jag inte om er! ;)

Bloggerskan sa...

Ja, lite förvånande är det...