tisdag 9 juni 2009

Postens fina service

Jag har försökt kommunicera med Posten kring hur man bär sig åt för att få post till sitt lantställe. Jag vill ha med mig Svenskan på semestern och dessutom kunna få eminenta Värmlands Folkblad på morgnarna.

När jag lämnat fastighetsbeteckningen till Postens kundservice fick jag svaret att ringa den lokala brevbäraren på 0581-xxx xx.

Som tur var kollade jag upp numret. Det lät nämligen lite underligt med den där 8:an där. Eftersom numret går till Lindesberg i Västmanland. Undrar vad dom sagt på brevbärarkontoret där om jag ringt och bett att få post till en sommarstuga utanför Karlstad...

Nog bäst att söka själv...

2 kommentarer:

Ms Spider sa...

När det gäller Svenskan vill jag minnas att du ska ta det med dem och inte med posten, eftersom posten inte har med tidningsutdelningen att göra, utom i speciella undantag. Resten vet jag tyvärr inte, men vanlig tillfällig eftersändning gör du via Svensk Adressänding, vill minnas att det är http://www.adressandring.se - men jag kan ha fel...

Bloggerskan sa...

Jo, Svenskan fixar jag med dem men problemet är att vi inte har någon brevlåda... ;) Det måste man ta med Posten.