fredag 26 juni 2009

Ett helt liv med Michael Jackson

Det var så här jag gillade Michael Jackson bäst. Som en del av Jackson Five. Med låtar som Blame it on the Boogie och Can you Feel it. Eller sköna I Want you Back, en låt som jag lyssnade oavbrutet på sommaren 1988... Oh baby, give me one more chance...



När jag tänker på det har familjen Jackson varit aktiva under hela mitt liv. Michael Jacksons Thriller släpptes samtidigt som Kabel-TV gjorde entré i mitt liv. Hur många gånger jag tittat på den här videon vet jag inte. Världens mest sålda album. Smaka på det.

På Youtube skriver ett fan:

"Michael impersonator might have been the one with the funny nose and he is the one who died. Perhaps the real michael wanted to be left alone and eloped changed name and went under bunkers to another planet or universe or UFO who knows this rich people can often die and start aknew away from the world and I hope this is true...I know he did not die."

Elvis och Michael kan ju sjunga duett nu, var de än befinner sig.

2 kommentarer:

Malinka sa...

Var Elvis håller till vet jag inte riktigt, men när inte Jim Morrison siktas i en etta på Söder, hänger hannågonstans i bergen under pseudonymen Mr. Mojo Risin. Stavning osäker. Eller var det Bob Marley som häckade i bergen, kanske?

(Jag har hört en kvällstidningsjournalist, på den tiden det verkligen var kvällstidningar, rapportera att det var en vanlig fyllerapport mitt i natten: "Jag lovar! Jag sitter här i en etta på Söder och vet du vem som är här också? JIM MORRISON!")

Bloggerskan sa...

Haha! Kanske var det så att det fanns någon på Söder som var väldigt lik Jim Morrison på den tiden. Som brukade efterfesta i enrummare.

Jag menar vad skulle man tro om en kompis ringde och berättade att Tommy Lee snott ens cykel på Söder. Men det hände ju tydligen häromdagen...