onsdag 24 juni 2009

Flygande maran i Mongoliet

När jag var liten brukade min far, den gamle brottaren från Björneborgs Brottarklubb, lära mig olika brottargrepp. Ofta tumlade vi runt på golvet i flygande maror och halvnelsons. Jag är övertygad om att Pappa skulle gillat Mongoliet. Om inte annat så kunde vi tagit med honom på mongolisk brottning. Det var ju också i brottning Mongoliet tog sitt första OS-guld förra sommaren.

Här har lille mannen, som mest ägnade sig åt tacklingar i hockey som ung, fått för sig att han skall klara sig mot sin gode vän Luya.

- Man skall hålla honom ifrån sig, då jag har längre armar!

Sa lille mannen.


Men vad hjälper detta mot folk som kan knepen?

Då blir det lätt så att man får flyga lite i stället.

Och hamnar med huvet före ner i den mongoliska stäppen.

Inga kommentarer: