tisdag 10 mars 2009

Världen utanför

Tisdag. Snöfall hela dagen. Mer snö än jag sett på åratal. När man helst av allt bara vill att det skall bli vår. Helst av allt vill kura ihop sig bakom dörren till lägenheten och slippa gå ut dit, till allt det vita och kalla.

Idag var jag dessutom in på Indiska för att kolla in den där fågelholken som dom visade upp i förra numret av Lantliv. Det var som jag trodde, mer dekoration än hem för våra bevingade kompisar. Ett jättehål som satt nere vid golvet. Ingen fågel med självbevarelsedrift skulle låta sina ungar kläckas där. Dessutom skulle de trilla ut genom hålet nere vid golvet. Nä, vi snickrar dem själva även hädanefter.

2 kommentarer:

Malinka sa...

Du har väl sett de här holkarna/fågelmatarna?

Jag vet inte hur bra de är, men bättre än Indiskas, säkerligen.

Bloggerskan sa...

Har spanat in dem men de passar inte riktigt i torp-trädgården. Dessutom tror jag mig ha sett hos någon, Peter Barlach?, hur en ekorre fullständigt massakrerat en sån där funkisholk... ;)