fredag 27 mars 2009

Fredag längs E4:an

Snöjävelhelvetesbajs i Södermanland fredag eftermiddag. Rattar mig fram i modden i en lång kö i 65 km i timmen lyssnande på reportage av min favorit Cecilia Uddén från Saudiarabien. Där får kvinnor inte köra bil då det skulle kunna leda dem in i synd.

Söder om Norrköping blev väglaget fint och temperaturen ökade till 120 km/h-klimat. Lagom vid Vättern dök en gammal efterlängtad bekant upp borta över Hjo-trakten. Long time no see.

Lagom i Jönköping höll jag på att krocka p g a att jag inte såg en silversmutsig Volvo i den smutsgrå marskvällen. Framme hos den golvskurande lilla mannen passade jag på att skälla på honom för att maten inte stod på bordet. "Sluta tjata om att du sett en sällsynt andjävel i parken och börja laga mat!" Sa jag. Sen satte jag mig vid datorn och lät mig serveras ett glas vin, lite för kallt men helt OK. I köket börjar det dofta från taco-buffén. I CD-spelaren serveras Katie Melua.

Sitter och skrockar över En man med skäggs scenario över om män inte fanns. Men vill göra en reservation för det där med maltwhisky. Den skulle visst finnas. Förmodligen skulle den vara dyrare men vad sjutton, den räcker ju längre! Sen skulle jag förmodligen missat solen över Vättern och inte haft sällskap av just Lille mannen till middagen. Och det hade varit trist. Kanske vi kan prata änder till middagen.

Inga kommentarer: