fredag 6 mars 2009

Fölsedag

Tårta intagen på midsommarafton 2008

Hur gick det till när ett år passerade med sådan fart? Mycket har hänt sedan jag firade min 40-årsdag på Cinderella med trettio av mina favoriter. Jag har jobbat i Karlstad, tillbringat en skön sommar på Torpet och några vilda veckor i Mongoliet med valbevakning.

Hunnit besöka både Lepola, Lymington, London och Lammhult. Och Dubrovnik.

Firat kalas i Simrishamn, Skultuna, Skavenäs och Sickla.

Slutat på ett jobb och börjat på ett annat. Börjat plugga journalistik.

I morgon kommer fyra av favoriterna på middag. Idag skall jag luncha med två av dem. Ikväll utlovas middag. Fylla år är rätt OK, fortfarande.

Presenter hittills: Henry VIII (Ray Winstone-versionen) och Patrik 1,5 på DVD och boken Reporter i krig om Vasilij Grossman.

Grattis också till bloggkollegan Malinka som även hon har den goda smaken att fylla år idag, jämnt dessutom. Önskar dig snabbt tillfrisknande och snart födelesdagsfirande.

8 kommentarer:

Översättarhelena sa...

Grattis!

Bloggerskan sa...

Tack! :)

Anonym sa...

Ett stort härligt grattis, grattis, grattis!

Bloggerskan sa...

Tack, Maggan! Funderar nu över tårtval... Budapest-stubbe blir det nog... :)

Malinka sa...

Många gratulationer!

Jag har faktiskt tillbringat morgonen på vårdcentralen, och där blivit ordentligt gratulerad av alla som tagit mitt personnummer. Kändes nästan lika fånigt som när jag handlade på Systemet på min tjugoårsdag ... O tempora, o mores!

Bloggerskan sa...

Malinka,
Ja, det kan lätt bli lite pinsamt...

Mitt första köp på Systemet var i Skärholmen, en flaska rosévin vill jag minnas. Och ingen frågade efter leg. :(

Mikkan sa...

Nämen grattis A-K, härligt att fylla år! :D

Bloggerskan sa...

Tack, tack!