lördag 25 april 2009

Jag skall lära henne allt jag kan

Hehehe... Sa jag när jag blev tillfrågad om att bli gudmor för dryga sju år sedan. I pappren från kyrkan sas det att fadderskap traditionellt handlat om att man skulle se till att barnet fick en kristen fostran. Nu tror jag inte just det här barnets föräldrar förväntade sig just detta från just mig. Vilket väl är tur med tanke på att barnet i fråga idag förklarat för mig varför man firar pingst. Jag hade inte den blekaste jävla aning, trots att jag faktiskt är konfirmerad...

Förhoppningsvis kan jag lära henne något annat. Som att man faktiskt kan ha ett jobb samtidigt som man hela tiden skickar vykort från obskyra platser runt om i världen... Något som verkar förbrylla henne en del. Eller som hon frågade sist vi sågs:

- Vad är det ni gör egentligen?

På bilden ovan syns lillasyster träna sin balans. Det är lite läskigt, för alldeles nyss var det ju sjuåringen som var sådär liten.

Och den lille mannen ansåg hon var klädd som en fånge i sin randiga tröja. Det är kanske en förbättring från för ett par år sedan då han blev konstaterad som varande ett troll, då troll ju som bekant inte har något eget hår. ;)

Inga kommentarer: