fredag 25 september 2009

Vad betalar Comhems kunder för?

Detta är andra kvällen den här veckan som Comhems nät är nere i Vällingby. Det har hänt typ 1-2 gånger per vecka sedan semestern. Därför gjorde jag slag i saken och sa upp mitt abonnemang. Med tre månaders uppsägningstid. Snart slipper jag ett av mina tre största irritationsmoment i livet (de andra två är Fortum och CSN).

Men man undrar ju varför just Comhem kan sälja 24-timmars uppkoppling och sedan inte leverera och man ändå tvingas betala. Här sitter jag och betalar för något jag inte får. (Just nu surfar jag på grannens trådlösa nät. Vilket ju iofs betyder att jag får något jag inte betalt för...)

2 kommentarer:

Niklas sa...

Tele 2:s nät i Vällingby är inte mycket bättre, så det kanske är själva stadsnätet som stinker. Och jag kan inte ens snylta på nån grannes nät, för alla är krypterade. Kundtjänst? Haha. Om man är beredd att sitta i telefonkö i en timme och bli behandlad som man aldrig har sett en dator...

Bloggerskan sa...

Ja, just det där att man blir behandlad som en idiot tycker jag är rätt irriterande... Skall bli spännande att se om det blir nåt bättre...