fredag 31 juli 2009

Dagens ros och ris

Dagens första ros till Handelsbanken som alltid fixar allt med ett leende. Idag genom att vi fick betala räkningar över disk utan avgift. (Ja, jag vet, det är lite skumt att man blir glad över att få betala räkningar...) På semestern i Danmark genom att ännu en gång slå på mitt Master Card via telefon, efter att jag ännu en gång glömt att öppna det för utlandsköp innan jag for utomlands...

Dagens andra ros till postman Johansson som varje dag kör ner vår eftersända post till oss nu när vi inte får Posten att köra förbi vårt torp.

Dagens första ris till alla de företag som skickar fakturor med tio dagars betalningsfrist mitt i semestern, ett par dagar efter den 25:e. De är ovanligt många i år...

Dagens andra ris till vädret. Spöregn i ett dygn nu. Det regnar så man blir sjöblöt av att springa till dass. Kanske skulle klä av sig naken och se det som en gratis dusch istället. Om det inte varit för att det bara är 12 grader ute...

Inga kommentarer: