lördag 9 maj 2009

Maj 1993

I maj 1993 pluggade jag i Lund. Jag bodde på Ulrikedal, i rum 224. Vägg i vägg med Helena, vars 40-årsdag vi firar ikväll. På hösten flyttade vi tillsammans till Montpellier i Frankrike. En vistelse som kom att påverka våra liv stort. Jag kan t ex leda i bevis att jag utan det där året i Frankrike aldrig skulle ha träffat den lille mannen.

Men våren 1993 då ens enda bekymmer i världen var om man skulle gå på tentan eller vänta till omtentan och i stället festa. Samt hur man skulle få studielånet att räcka till. Då pluggade jag historia och bolagsrätt. Den senare tentade jag aldrig då jag i stället åkte till Helsingborg och partajade med Ulrika och gänget.

Kanske var det den helgen i maj som ESC gick av stapeln. När vi i stället för att titta på TV fyllebadade vid ångbåtsbryggan. Eller drack öl på Teaterkatten. För inte fan kommer jag ihåg att jag vare sig hört eller sett detta bidrag, som vann det året...

Inga kommentarer: