tisdag 1 juli 2008

Partihoegkvarteret brinner!

En liten kortis bara innan jag gaar in till mitt vaentande glas vodka haer hos den trevlige Munkbat med flickvaen som laanat ut sin dator mitt i natten foer att jag skall kunna skicka bilder till Aftonbladet.

Eftermiddagen boerjade vi med en Cosmopolitan paa expat-staellet French Cafe. Sen ringde Luya och sa att det var braak utanfoer MPRP:s stora flotta hoegkvarter vid Peace Avenue.

Naer jag skriver detta verkar inte deras hoegkvarter finnas laengra. Det har braennts ner.

Sjaelva har vi blivit beskjutna med taargas och gummikulor. Folk var dock positiva daa vi hade vaara ackrediteringslappar kring halsen. Lille mannen intervjuades av BBC.

Men vi lever och fylligare rapport kommer foerhoppningsvis i morgon. Undantagstillstaand aer utlyst i fyra dagar av premiaerminister Bayar.

Inga kommentarer: