tisdag 1 juli 2008

Dagens bästa!


Dagens bästa köp: Nytt linsskydd och ny sollins för 100 SEK. Hemma hade jag fått hosta upp minst 300-400 kr.

Dagens bästa föreläsning: Lille mannens om valet 2004-05 för ett antal koreaner. Och betalt fick han.

(Nu orkar jag inte klippa och klistra saa nu faar ni staa ut med "danskt" spraak! De blogginlaegg som jag skriver direkt haer vid datorn paa internetcafeet blir med aa, ae och oe.)

Dagens skarpaste blick: Naer vi kom ut ur kameraaffaeren paa Peace Ave upptaeckte jag att min handvaeska var oeppen. Staengde den och gick vidare. Strax daerpaa ropar lille mannen till naer en ficktjuv aer paa vaeg ner med handen i den vaeska han trodde var oeppen. Jag maerkte INGENTING! Haer har man inbillat sig att man alltid har koll och skulle maerka om naagon foersoekte naat.

Dagens humble pie: Jag infoer mig sjaelv naer det gaeller synen paa att bli bestulen paa gatan.

Dagens domestic news: UB Post: "Forget the Euro Cup 2008 and the World Cup. Mongolia’s Annual National Football League 2008 (Premier League) has started."
Dagens roligaste: Tandkraemen Kukident har faatt en kompis, i bloejan Fitti.

Inga kommentarer: