tisdag 22 april 2008

Jag vill betala mer skatt!

Sitter här i telefonjour och mellan samtalen läser jag dagens tidningar. Peter Kadhammar har helt rätt när han haussar svenska syrror och kräver att dom skall ha det dom begär. Mina erfarenheter av mina tre sjukhusvistelser hittills i livet är de samma som Peters. Det hade inte kunnat vara bättre. När det gäller syrrorna. Däremot hade jag gärna sluppit borrandet i golvet på Sophiahemmet sist jag låg inne. Men det är väl någon mycket bättre betald "borrare" som stod för detta. Den omvårdnad jag fick på Sophiahemmet (där jag pröjsade själv) och den jag fick på Huddinge Sjukhus eller Centralsjukhuset i Karlstad skilde sig inte, den var lika bra. Vilket känns oerhört tryggt att veta.

Ge dom lön efter arbete (AD har ju slagit fast att deras jobb är lika kvalificerat som en sjukhusteknikers) så lovar jag att betala mer skatt med ett leende.

Inga kommentarer: