torsdag 17 april 2008

Favorit i repris!

Tio första
Första bästa kompis: Eva Edman
Första bil: Silvergrå Peugeot 307, 2001 års modell. Om vi inte pratar om den gamla blå VW-bubbla mina föräldrar körde runt mig i när jag var nyfödd. Förmodligen utan vare sig barnstol eller bälten.
Första kärlek: Håkan Nordh och Lasse Berghagen
Första husdjur: Beageln Reja, första egna var hamstern Charlotta ”Lotta”
Första semester: Förmodligen sommar på Torpet
Första jobb: Sommarjobb på Alsters Herrgård, Gustaf Frödings minnesgård, sommaren 1984.
Första köpta skiva: ABBA:s SOS?
Första riktiga kärlek: Hmmm, nuvarande förmodligen. Är det inte alltid det?
Första piercing: Örsnibbarna, och enda.
Första konsert: Gyllene Tider, Mariebergsskogen, Karlstad, 1985 tror jag.

Nio senaste
Senaste alkoholdrycken: Ett glas surt vin på flygplanet mellan Dubrovnik och Wien.
Senaste bilfärd: Från Stockholm till Karlstad i måndags.
Senaste filmen du såg: Shit… Det är ju över två veckor sedan…
Senaste ringda telefonsamtal: Lille mannen i morse för att diskutera maktdelning dömande makt – lagstiftande makt. (Ja, vi är nördiga.)
Senaste mottagna telefonsamtalet: Från Ina igår kväll. (Om man räknar privat)
Senaste bubbelbadet: Med badbomb i Karlstad hösten 2002.
Senaste spelade cd: Led Zeppelin i bilen.
Senaste kyss: I måndags kl 9,30 utanför Centralen i Stockholm.
Senaste gången du grät: Blir tårögd av mycket. Något jag läste i tidningen häromdagen.
Senaste måltiden: Oxjärpar i gräddsås med potatis och pressgurka.

Åtta har du nånsin
Dejtat en av dina bästa kompisar: Nej.
Blivit arresterad: Nej.
Blivit kär vid första ögonkastet: Vid första blicken på ett foto av personen
Fastnat med blicken i någons urringning: Min egen…
Fått ditt hjärta krossat: Nja, inte såhär i efterhand.
Sagt att du älskar någon utan att mena det: Nej!
Haft ett one night stand: No shit?! Alldeles för många, om man skall döma av den låga kvalitet dom brukar hålla.
Busringt till någon: Senast var det när kompisen Jive ringde på en hyvelbänk i Helsingborgs Dagblad våren 1995 eller nåt sånt. Oftare när man var liten.

Sex saker du gjort idag
1. Pratat med lille mannen.
2. Suttit i telefonjour.
3. Diskuterat könsneutral äktenskapslagstiftning och huvuddukar vid fikabordet.
4. Läst halva senaste numret av Lantliv.
5. Ätit en banan.
6. Beställt snickarbyxor för trädgårdsarbete i tjejfärger.

Fem favoritsaker utan rangordning
1. Datorn
2. Sängen
3. Torpet
4. The The Dusk (CD)
5. Min prenumeration på Lantliv.


Fem saker att tycka riktigt, riktigt illa om utan rangordning
1. Fortum
2. Alliansregeringen
3. Vinter
4. Comhem
5. CSN

Fyra personer du kan berätta allt för
Maken, mindre systern, Helena, Evax

Tre val
Blått eller rött? Rött såklart!
Sommar eller vinter? Sommar.
Choklad eller chips? Choklad.

Två saker att göra innan du dör
1. Resa
2. Älska

En sak du ångrar
Att jag nobbade den lille killen som sålde majblommor i Mitt i City-gallerian igår. Två gånger… Förlåt!

Inga kommentarer: