tisdag 4 mars 2008

I-landsshopping

Nu har jag varit ute och shoppat igen... Gick förbi en affär på Västra Torggatan som skröt i skylten om att dom sålde BH:ar ända upp i storlek J. Glad i hågen gick jag in i butiken för att upptäcka att sortimentet inte var av det större slaget. Plockade till mig en BH i storlek 90E vilket var min storlek innan jag gick ner i vikt. Man kan ju alltid spänna den på innersta hakarna, tänkte jag, det är ju så deprimerande att inte få på sig plaggen inne i provhytten.

Gick den på? Icke. Ut i butiken igen varpå den påflugna personalen ville veta exakt vad jag var ute efter. (Jag avskyr att inte få prova i kläder i fred...) Klagade över att storlekarna var små. Alltså, här har jag gått ner mer än tjugo kilo på ett halvår och så får jag inte ens på mig en BH i min gamla storlek... Vad säger expediten? Jo, hon ser helt oförstående ut och frågar vilken storlek jag har. Förklarade att jag har den som jag provat, vilket jag ju egentligen inte har längre, men att jag inte längre var intresserad. Falsk marknadsföring att sälja C-kupor och märka den med E.

Gick sedan över gatan till Lindex och köpte en Triumph-BH i storlek 85D.

Nästa prövning är att hitta skor. Mina curlingkängor har gått sönder och gapar som värsta luffarskorna där fram. Det går säkert att limma men jag vill ha något nättare nu när våren kommer. Men skomodet är ju fullständigt horribelt! Fula klackar och fula runda tår och jävla plattfotade Peter Pan-stövlar som var omoderna redan 1982. Man vill faktiskt inte upprepa sig och se ut som man gjorde när man var 13!

Förklarade för den vänliga skoexpediten att jag nog får vänta tills modet svänger. Gjorde sedan ett sista försök på gamla hederliga, pålitliga Bergqvists Skor. Där dom har sjuuuk rea. Och hur mycket skor som helst. Hittade snabbt ett par snygga stövletter med fyrkantig tå och ett par skitsnygga sandaletter. Halva priset. KÖPA! :)

Avslutade min shopping spree med att hämta hem indiskt. Riktigt, riktigt bra mat från en av indierna nere vid Almarkshuset.

Så nu börjar jag bli laddad inför den stora festen på fredag-lördag. Hoppas den inte är över för fort!

Inga kommentarer: