onsdag 25 november 2009

Nyheter från Småland

Här på bloggen har jag tidigare berättat om den stackars kvinnan i Jönköping som inte längre kunde tvätta i sin tvättmaskin då de fastklistrade siffrorna utanpå maskinen lossnat. Hon kunde inte trycka på knappen där det tidigare stått 60 grader eftersom hon nu inte såg just siffrorna 6 och 0. Jönköpingsnytt ryckte ut och ställde allt till rätta så Elektrolux fick betala en ny front till kvinnans maskin.

Månadens nyhet på Smålandsnytt, dit Jönköpingsnytt hör, är annars att bussen struntade i Siv, 80 år. Siv hade gått in och satt sig i busskuren och då hon inte gjorde några som helst tecken att villja åka med körde bussen förbi. Detta blir sedan månadens nyhet och tipsaren (Sivs dotter får vi anta) belönades med 3 000 kr. Detta scoop har man nu rullat i två veckors tid på nyheterna med uppmaningen att tipsa om nyheter för att tjäna pengar.

Hmmmm, idag brände kycklingen fast i wokpannan. Undrar om jag inte skall ringa nyheterna så dom får kräva en ny panna åt mig. Och igår var de jeans jag brukar köpa ovanligt trånga när jag provade dem i butiken. Det måste vara fel på hur dom är sydda! Jag tror jag ringer nyheterna! För att inte tala om den fläkt som bullrade så på caféet igår att jag fick flytta mig med min dator, och sätta mig vid ett annat bord där det inte fanns eluttag! Horribelt!

Inga kommentarer: