måndag 16 november 2009

Kärleken fastlåst

Läser i Svenska Dagbladet om den nya trenden (?) att sätta fast ett hänglås på allmän plats för att "låsa fast sin kärlek". Mikloz Dur Fläckman intervjuas av Svenskan och säger att det är en "klockren idé" att låsa fast sin kärlek, att det finns en "skön symbolik" i det.

Ja jisses. För mig symboliserar hänglåset snarare låset i ett kyskhetsbälte. Om man känner att man behöver symboliken i att låsa fast sin kärlek... Ja, då kanske man borde fundera lite över varför.

3 kommentarer:

Hälsporren sa...

Hear hear! Ser att vi hade tänkt lika här.

Ms Spider sa...

OJ, har det spridit sig? På en av broarna i Prag är det väl det är en tradition (eller var det Florens? JAg minns ärligt talat inte längre). Men allmänt? Jaja, det är väl bättre än att skära i träd i alla fall, träden kan ju ta skada. Men lås vill inte JAG ha som en symbol för kärlek i alla fall, håller helt med dig!

Bloggerskan sa...

Jo, det är Prag har jag för mig. Fattar inte riktigt symboliken...