söndag 1 juni 2008

Söndag i Vällingby VIII

Lämnade hemmet för fem timmar sedan. Frukost med DN i solen och sedan powershopping. Ovan syns dagens inköp:

- Ett par rosa korta byxor från Oui Moments
- En rödrandig blus från Esprit
- En grönrutig blus från Esprit
- En vit kjol från Esprit
- En jeanskjol från Marlboro Classics
- En bikini från Triumph
- Två BH:ar från Triumph
- Ett par bruna korta pants från Mexx
- Flipflops från Åhléns (när skoskavet satte in...)

En bra dag i köpenskapens Mecka. Det enda som grämer mig är att jag var för snål för att köpa den där röda Odd Molly-koftan för 2 500 spänn... Men å andra sidan innebär det ju att jag just sparat 2 500 spänn som jag i stället kan lägga på nya solbrillor eller en ny systemkamera. :)

För att den lille mannen inte skulle känna sig utanför där nere i Jönköping där han lägger klinkers i köket fick han två skjortor från Brothers respektive Dressman. När den ena skulle inhandlas utspann sig följande samtal vid hängaren:

Man till sin fru/sambo/flickvän: "Den här är väl fin!" (Hållande upp samma skjorta som jag tänkt köpa, den blommiga.)
Frun/sambon/flickvännen: "Ärligt talat är det inte riktigt du!"
Jag: "Det kommer inte min man tycka heller men det tycker jag." Varpå jag gick och betalade.


Ibland blir det helt enkelt bäst när jag bestämmer. Samtidigt upprördes jag över Ebba Witt-Brattström som varje år får en klänning uppsydd till sig i födelsedagspresent från Horace. Som han är med och bestämmer. Det tycker dom är jämställt. Får man inte välja själv, sa jag till lille mannen. Hos oss funkar det så att jag bestämmer vad vi skall köpa till honom och han har chansen att protestera genom att inte ha det på sig. Det händer inte så ofta, dock. Får se om han tar på sig den blommiga när vi skall på fest på Österlen på lördag. Den kommer klä honom perfekt, han är som en sådan där skyltdocka, precis som min far var, alla herrekiperares dröm. Man hänger på dem något och så ser det snyggt ut.

För mig börjar det gå bättre och bättre med inköpen, fast jag tar oftast fel storlek och får byta till en mindre efter provning. Vilket ju är ett kärt problem.

Nu skall jag återgå till Nicke Lilltroll Murder Mysteries (alias Camilla Läckbergs senaste) som jag tänkt lustmörda på vår nya bokblogg, Brikells Bibliotek.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Eftersom resten av Sverige har just den koftan så se det som ett tecken på din individuallitet att du inte köper den! Plus de sparade pengarna, tror det hänger en orange Torsbykavaj på Torpet, du kan la ta den istället!

//LS

Bloggerskan sa...

Men den är ju fiiin! Problemet med Odd Molly är att det bara finns ett fåtal plagg som alla vill äga... Det blir inte så Odd då...

Men sliten orange Torsbykavaj är kanske det nya inneplagget! Tillsammans med Garden Girl-snickisar.