måndag 24 augusti 2009

Efter semestern-blues

Åter på jobbet efter semestern. Lämnade igår en kelen katt liggande vid vedbon på Torpet. Hon kände förmodligen på sig att vi skulle åka då hon dök upp efter att ha lyst med sin frånvaro mest hela semestern. Vi vet nu var hon hör hemma och att hon får både tak över huvudet och mat på vintern. Om hon vill förstås. Lämnade sedan en liten man vid bussen i Krillehôla, så han kunde åka till sitt jobb i Jönköping. Själv for jag mot Stockholm med en avstickare via Hallstahammar p g a olycka med sex inblandade bilar på E18 utanför Västerås.

Hemma funkade inte internet. Jävla Comhem. (Jaja, jag vet att jag skulle bytt leverantör för länge sen.)

På väg till jobbet var det dock inte gröna utan röda linjen som var avstängd. (Trot eller ej, Klas!) Utanför jobbet blev en cyklist påkörd. På jobbet valde min hårddisk att krascha när jag slog på datorn. Och på sushihaket var ljudvolymen från alla återvändande semesterfirare olidlig.

Välkommen tillbaka typ. Nu börjar längtandet efter ett gemensamt boende igen.

2 kommentarer:

Sara sa...

Du är inte så bra på det där "take a hint", eller? :)

Bloggerskan sa...

Ja, hade jag kunnat hade jag stannat i sängen. Eller emigrerat till varmare breddgrader.