onsdag 27 augusti 2008

Vecko Revyn-läsare all over the world

Senaste veckan har jag ju blivit varse hur det är att bli länkad till från en verkligt populär sajt. Svenska Dagbladets länkar brukar leda till ca 100 besökare men Ebba von Sydows är nu uppe i över 800 sedan i fredags. Och hennes läsare finns över hela världen. Kazakhstan, Bangladesh, Finland (som klivit upp från lååångt ner i geo-tracking-listan till andra plats), USA, Spanien, Island, Chile med flera.

Som vår förrförrförrförra presschef tydligen konstaterat vid nåt tillfälle, att skall man nå ut med sitt budskap så är Amelia och dylika tidningar bra mycket bättre än DN Debatt. Jag börjar förstå vad hon menar. Och jag börjar inse vidden i Thomas Nordegrens misstag när han förminskade von Sydow till glamour girl (fast han uttalade det glejmår görl).

Jag är rätt impad, måste jag säga.

2 kommentarer:

Malinka sa...

Pröva att skriva något om Oprah! Då ramlar det in besök från hela världen utom Afrika. Vilket troligen inte säger så mycket om Oprahs popularitet på den afrikanska kontinenten utan om datortätheten där.

Bloggerskan sa...

Tack för tipset! Testar just nu i senaste blogginlägget. :)