söndag 24 augusti 2008

Aaaaaaaaaarghhhhhhhh!

Här kommer man hem från dagens styrelsemöte med Feministiskt initiativ och har lovat att fixa en massa grejer, med lite extra tid över. Slår på datorn och möts av en blå ruta som talar om att där kommer jag minsann inte in. Detta problem har vi haft förr. Då blev vi hjälpta av snälla Sara i ovan nämnda styrelse som räddade det som fanns på vår hårddisk. Nu har vi två hårddiskar. Men vad hjälper det när det är själva datorhelvetet det är fel på. Så i morgon blir det en tur för mig till lämplig datoraffär och införskaffande av en ny dator. Min gamla Dell sjunger nog på sista versen så det känns inte rimligt att göra ytterligare en ominstallation och råka ut för samma sak om ett par månader igen.

Lyckligtvis har vi min gamla laptop som går att komma ut på nätet med, annars skulle jag förmodligen tuggat fradga och legat och sparkat på golvet vid det här laget. Man är ju lite beroende ju... Men bara lite...

Inga kommentarer: