lördag 23 augusti 2008

Ont i håret


Har nog några ombudsmän idag. Själv tog jag det förhållandevis lugnt och åkte snällt hem samtidigt som ombudsmannen med den stora familjen. Känns skönt idag då det är upplagt för shopping i Vällingby Centrum. Mitt betalkort ligger och kvider i plånboken och oroar sig för vad som komma skall.


Och Michael hade som alltid gjort sin grymt goda cheescake, när den är som godast, med kiwi.



För övrigt söker jag en bra frissa i Stockholm. Tips mottages tacksamt. Min egen har haft den dåliga smaken att gå och bli gravid igen och skall nu vara föräldraledig ett halvår. Jag som egentligen borde varit där i början av sommaren kan inte vänta så länge. För även om jag inte har ont i håret så får jag ont i magen av att se mig själv i spegeln. Tror jag skall investera i något tyg att knyta runt huvudet. Det är nämligen inte bara kilon som försvunnit senaste året utan också hår. Mitt en gång så tjocka fina hår är just nu en tunn risbuske.


För övrigt är den stora gåtan efter gårdagskvällen hur stackars Michael lyckats hamna i ett kluster av grannar som alla är lika galna som hans fru. Koncentrationen av galningar är sannerligen väldigt hög där ute. Kanske är det något med vattnet. Eller whiskyn.

Och en liten extrabild till Mara, när hon hittar hit. Eller hem. :)

För övrigt upptäcker jag nu att jag slagit rekord i antal besökare igår med 432 st på en dag. Detta beror på att Ebba von Sydow på Vecko Revyn länkat till min blogg om Thomas Nordegrens bedrövliga intervju med henne i radion i början av sommaren.

2 kommentarer:

Mikkan sa...

Ring salong UNIK på Östermalm, jag går till stengoa frisören madde där. Är alltid "kräsen" med mina frisörer, byter sällan, men hon är värd varje krona! :)

http://uniksthlm.se/

Bloggerskan sa...

Och snygg i håret brukar du ju vara också! :) Tack för tipset!