tisdag 27 maj 2008

Rams och Björklund

Tänkte först skriva rams och trams men insåg att det senare kunde slå tillbaka på debatten om behöriga lärare och det vill jag inte. Den är nämligen viktig. Men Björklund han kommer för det mesta med trams, i morse genom att inte veta om han skulle skratta eller gråta åt Rosanna Dinamarca (v) i P1, dom gör ofta så Alliansens herrar, förlöjligar kvinnliga motdebattörer, har jag märkt, förra veckan var det socialministern som gjorde sig lustig i samma kanal gentemot Veronica Palm (s) om vårdnadsbidraget.

I Värmlands Folkblad diskuteras frågan om behöriga lärare idag och chefredaktör Franke frågar sig var pengarna till att höja alla obehöriga lärare till behöriga skall tas. Bjussar Anders Borg på detta? *tveksam* Det är det jag menar med att förslaget är populistiskt. Björklund säger sådant som han vet att en majoritet håller med om ("lärare skall vara lärarutbildade") men har inte för avsikt att göra något åt problemet med att många lärare inte är just lärarutbildade. För visst är detta ett problem, det håller även jag med om. Även om jag inte tror på att lösa det genom försämrade anställningsvillkor för vissa.

Sen till ramsen, det är nämligen sådan vi har på vår tomt. Har sökt och sökt och genom det eminenta forumet Trädgårdsforum funnit:

Giftiga är dom tydligen dessa ståtliga växter som påminner om muterade liljekonvaljer. Polygonatum Multiflorum. Dom får nog stå kvar.

Inga kommentarer: