lördag 24 maj 2008

Bomullsbröllop

firar vi idag, jag och den lille mannen. Igår var det två år sedan vi gifte oss och det firar vi tillsammans med ett par vänner här i Vällingby ikväll.

Saker jag gjort idag:

* Vägt mig
* Cyklat till centrum tillsammans med lille mannen och handlat
* Ätit två av fyra "stagioni" (skinka och svamp) till lunch, den lille mannen åt resten
* Skivat jordgubbar till jordgubbs- och rabarberpajen
* Stekt lammfilé i ugnen
* Borstat färskpotatis
* Grillat rödbetor (i själva verket är dom fortfarande kvar i ugnen, det var ena hårdingar!)
* Mixat en salsa verde med persilja, vitlök, sardeller, jalapeños m m
* Dukat bordet

Jo, jag såg "Niklas mat" i veckan...

Så nu är det dags att skiva upp filén och arrangera lite innan vi kan börja fundera över vad vi skall ha på oss.

Lille mannen har storstädat. Vi lyssnar på Anthony and the Johnsons.

2 kommentarer:

Elisabeth sa...

Ett stort och varmt grattis till er båda!
Jag tycker det är viktigt att fira alla sina bröllopsdagar... och inte vänta tills silver- och guldbröllopsdagarna infinner sig. För sorgligt nog... så kanske de dagarna aldrig kommer!

Grattis än en gång...

Varm kram..

Bloggerskan sa...

Tack, snälla du! Det har du helt rätt i. Guldbröllopsdagen kommer lille mannen vara 100 år så det är kanske lite mycket att hoppas på...

Nä, vi satsar på att ta oss till nästa bröllopsdag, läderbröllopsdagen. ;)

Stor kram!