måndag 20 september 2010

Journalistiskt breakdown i SVT

Ni kanske undrar varför jag är så tyst här. Det är för att jag sitter och plågar mina vänner på Facebook med arga inlägg. Som det här om hur KG Bergström intervjuar Maria Wetterstrand och Peter Eriksson som om han vore självaste idolen, Fredrik Reinfeldt i en partiledaredebatt. KGB börjar fan bli senil.

"KG Bergström och SVT är uppenbart Moderaternas förlängda arm! Sen när var det upp till Public Service att stå och företräda Moderaterna som KGB just gör i Agenda?"
"PENSIONERA GUBBJÄVELN NU!"
Varpå kloke Mikael noterar att:
"Han är ju pensionerad. Han går bara in (väldigt mycket). Det gör honom lite "friare", som han uttryckte det i ett klipp på demokratifestivalen i Göteborg."
Medan jag gapar vidare:

"Och ta med dig Kristian Luuk när du går.
Innan jag svarar Mikael:

"Jaha, så SVT lånar in en gammal moderat som skall kompletterade den yngre moderat som bevakade Moderaternas valvaka igår?"
Och konstaterar att

"SVT har sålt sig till SD."
Sen lackar jag ur på en annan diskussion i Agenda om fastighetsskatt som ett av (S) problem.

"Ärligt. 1 procent av alla villaägare äger hus taxerade till 7 miljoner eller mer, d v s de som riskerar höjd skatt. Hur många av dessa är gamla tanter som ärvt sitt hus efter maken? Förmodligen lika många som de gamla tanter som blir nersprungna av burkaklädda kvinnor med barnvagn..."
I en annan Agendadiskussion går jag loss om KGB:s intervju med Peter Wolodarski och Katrine Kielos, Uppblåst journalist intervjuar självuppskattande journalister och resultatet kan ju bara bli ett. Uselt.

"Altså det här blir bara värre och värre. Två journalister, Kielos och Wolodarski, står och intervjuas av en tredje, KGB, och försöker få det till att (S) skulle agerat annorlunda i bilkrisen. Men kolla för FAN hur rösterna föll i Trollhättan! Inte röstade dom på Wolodarskis och KGB:s parti! Dom röstade på Mona! Är det inte tjänstefel av Katrine Kielos att inte ha kollat upp det?"

"NEJ Peter Wolodarski! Det ligger INTE i alla partiers intresse att bli Moderater! Herre gud! Och Wolodarski jämför V med SD. Och Kielos har inte guts att säga emot. Skicka ut Kielos med KGB och Luuk på samma gång! Faaaaan vad trött jag
blir!"
Ja, det är vad jag sysslar med en kväll efter valet.Som Eva-Lena, som gjort en fantastisk valrörelse säger, man får blodstörtning!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nämen! Det är precis EXAKT det jag gjort. Hetskommunicerat med vännerna på facebook, men till skillnad från sista halvåret har det blivit en boom för rödgrön ilska. ALLA är MYCKET arga. Förutom att mer än hälften -i synnerhet de inom kultur och feministerna och säkert även genusvetarna och alla andra allvarligt överväger att flytta utomlands. Grattis Göran H och svenska folket. Vi blir av med vår kulturelit nu och får umgås med SD...

Bloggerskan sa...

Ja, det där med att flytta har diskuterats även här. Spanien ligger bra till. :)

kaffepulver sa...

Känns igen ... man är ganska utmattad nu. Nästan lika jobbigt att följa valets svallvågor som valrörelsen.