fredag 20 januari 2012

Tio år sen med mera

1. Vad gjorde du för 10 år sedan?
Jobbade på HTF som förhandlande ombudsman. Bodde i Ulvsunda, Bromma. Singel. Min fine pappa blev förkyld på nyåret året innan och den gick inte över. Tre månader senare var han död i lungcancer, 65 gammal, efter att knappt ha haft en sjukdag i sitt liv. Jag körde runt i min nya bil. Nyåret 01/02 spenderades med vänner i Lazio och Rom, mitt bästa nyårsfirande hittills. italienarna bytte till Euro. Bilsemester till Ligurien, Italien med mamma och syrran.

2. Vad gjorde du för 1 år sedan?
Pretty much the same as now. Satt i fackstyrelsens förhandlingsdelegation på jobbet. Avgick i samband med att mitt fackförbund startade mediedrev mot generaldirektören på tvivelaktiga grunder och anklagade oss fackligt förtroendevalda för oegentligheter. Gick ur facket och in i SSR.

3. Fem snacks du gillar:
Jordnötter
Sourcream&onionchips
Gröna oliver
Cheese Dorritos
Japansnacks

4. Fem sånger du kan hela texten till:
Careless Whisper
Uti Kalmare stad
Fritiof och Carmencita
En värmlandstös hon kan/Värmlandssången
Ack Värmeland du skönas första vers

5. Fem saker du skulle göra om du blev mångmiljonär:
Köpa ett hus på landet
Skaffa ett par får
Skaffa ett par höns
Skriva böcker
Köpa fritidsboende i Italien

6. Fem dåliga vanor:
Extremt lat gällande hushållssysslor (utom matlagning)
Släpper grejer där jag står
Otålig
Konsumtionsglad
Mundiarré

7. Fem saker du gillar att göra:
Handla på Tradera
Surfa på Hemnet
Dricka vin mitt på dagen
Umgås med människor som är positiva och får en att växa
Hänga på Världens Bästa Torp

8. Fem saker du aldrig skulle klä dig i, eller köpa:
Burkha
Stringbikini
Amishkläder
Nunnedok
Knytblus

9. Fem favoritleksaker:
Datorn
Frågesportsspel
Boben (som yngre, d v s min snow racer)
Kameran
Alfapet

10. Utmanar den som känner sig manad!

Inga kommentarer: