söndag 3 oktober 2010

Allianspressen - förhandstips

Alla som tror att Per Westerberg (M) och Kent Härstedt (S) båda skulle få följande fråga om de väljs till talman med hjälp av SD räcker upp en hand:

- Hur ser du på att du valts aktivt av Sverigedemokraterna?
Nu tror jag inte sannolikheten att SD aktivt röstar på Härstedt är särskilt överhängande men jisses vilket liv det skulle bli. Statsministern själv har ju redan börjat genom att på sedvanligt arrogant vis påminna om att Mona Sahlin sagt sig inte vilja samarbeta med SD. För det har ju inte Reinfeldt själv gjort. Ändå föreslår man en egen kandidat, trots att man inte är största parti.

Ibland känner jag mig riktigt ordentligt äcklad av mannen som en minoritet av folket valt till sin statsminister. Ikväll är ett sådant tillfälle.

2 kommentarer:

meta sa...

Nä, jag tror bara Kent Härstedt skulle få den frågan. Av allianspressen alltså.
...
Usch vad jag ibland känner lust att prenumerera på någon riktigt radikal vänstertidning bara som motvikt till allt alliansdravel!

Anonym sa...

Ibland.... DAGLIGEN iallafall när jag kommer på det så känner jag obehag över vår statsminister. Å nu blir det fyra år till....

Meta, Feministiskt Perspektiv finns också som alternativ tidning snart ju...