torsdag 19 augusti 2010

Om Alliansen vinner valet tvingas alla lyssna på Linda Bengtzing

Nä, lugn, jag testar bara att göra likadana halmdockor som Maria Eriksson, ledarskribent i SvD.

Och så hoppar hon över den lilla detaljen att Linda Bengtzing inte bara spelat för Centerpartiet utan också offentligt lobbat för partiet och Alliansen genom att berätta att dom är bäst och att hon skall rösta på dem. Men sådana små detaljer kan vi ju strunta i. Det är ju snart val.

Fotnot: Detta inlägg fick en felvinkling och har redigerats, om någon skulle hunnit läsa det på morgonen...

4 kommentarer:

Ms Spider sa...

Oavsett vilket parti man röstar på eller tillhör är det väl inte så konstigt att man just i valtider inte väljer att jobba med de artister som samtidigt associeras med andra partier. Speciellt i valtider handlar allt om taktik. Förståss. Men företag och även privatpersoner jobbar ju på samma sätt, medvetet eller omedvetet. Det är inget konstigt, och jag blev riktigt trött när jag såg att det var värt att ta upp det i tidningen. Den som förlorade på det i mina ögon var naiva Linda och artikelförfattaren.

Bloggerskan sa...

Jo, så resonerar nog de flesta och Lindas utspel känns krystat.

meta sa...

...kan vara ett bra argument för att inte rösta för alliansen... tänker jag...

Bloggerskan sa...

meta,
Verkligen! Även om jag inte är någon Wiehe-idol så föredrar jag honom alla dagar framför Gullspångsstjärnan.