torsdag 25 februari 2010

Lata dagar infoer den stora festen

Naer jag aer ute och reser brukar jag oftat baera med mig min Moleskine-bok var aen jag gaar foer att plita ner ideer och infall som dyker upp laengs vaegen. Saa icke haer paa Koh Samet. Nu har jag aegnat fyra dagar aat att bara vara. Laesa (deckare), bada (baest paa foermiddagen innan det blir foer varmt i vattnet), aeta (grillad fisk och som tam) och dricka (Singha i brist paa vin). Och min Moleskine ligger daer i en laada i bungalowen och samlar damm.

Paa soendag aer det stor 70-aarsfest som foerbereds av flitige festarrangoeren Goelan (thailaendskt uttal) i hans och blivande 70-aaringens residens paa fastlandet. Imorgon fyller han dessutom aar sjaelv, grattis Goeran!

Nu aaterstaar aennu ett av dagens svaara val, vilken av fiskarna haer ute paa stranden som skall faa aeran att grillas aat just oss.

Inga kommentarer: