måndag 29 oktober 2012

Hur man sumpar en kund - the Telia way

När jag skriver detta sitter jag i telefonkö hos Telia. Vi har varit skitnöjda med vårt fiberabonnemang men måste nu säga upp det när vi ska flytta. Eftersom jag hade ett möte om 17 minuter ville jag bara försäkra mig om att få abonnemanget uppsagt före månadsskiften.

Efter nio minuter i kö (sju personer före vid uppringning) kommer jag fram till David som i stället vill erbjuda ADSL. Ja, det kan ju vara intressant men nu har jag bara sju minuter kvar till mitt möte och hinner alltså inte ta ställning till vad det innebär. Istället vill jag säga upp abonnemanget och sedan återkomma. Vi har ju ändrat uppfattning om Telia sedan vi fick fiber, kanske för att vi aldrig behövt kontakta deras kundtjänst.

David kopplar om mig och jag hamnar i en kö med 35 personer före i kön. Mitt möte börjar i denna stund och jag har "plats 19 i turodning". Tur att man har förstående kollegor, som givetvis kommer få höra vilket bolag det är som behandlar sina kunder och potentiella kunder på detta sätt.

Hur är det med Tele2, de med Sveriges vänligaste kundtjänst? (Enligt min erfarenhet.) Har dom nåt bra att erbjuda?

Undrar
Potentiell kund i Vällingby

(PS Nu, klockan 9.17 har jag suttit 20 minuter i kö och är nu nr åtta i kön igen.)

Inga kommentarer: