fredag 31 december 2010

Årets konsumentbä

På nätet har på sistone poppat upp ett antal skräddare där man kan skräddarsy sin egen skjorta. Detta tänkte jag testa till Lille mannen inför hans födelsedag i november. Jag klickade mig fram till The Fair Tailors hemsida och valde och mätte. Lagom till makens födelsedag kom så skjortan, uppsydd av det sociala företaget Child Watabaran Center Nepal (CWCN), vars hela vinst går till att driva projekt för att hjälpa gatubarn tillbaka in i samhället.

Glad i hågen åkte jag ner till Lille mannen och på morgonen av hans födelsdag fick han prova den nya skjortan. Som var för trång över bröstet. Stor besvikelse! Och lite konstigt eftersom jag mätt en av hans andra skjortor, som stämde med måtten på denna skjorta. Men den var fortfarande för trång över bröstet. Kontaktade The Fair Tailor, inte för att jag trodde att det skulle hjälpa, det var ju jag själv som lämnat måtten. Döm om min förvåning när företagets kundtjänst lät meddela att dom skulle sy upp en ny skjorta utan kostnad. Lagom till jul. Med motiveringen att det är bra för dem att utveckla sin skräddarkonst.

Det kallar jag kundservice! Vilket givetvis sprids till alla som vill lyssna.

Ikväll kommer skjortan bäras för första gången och jag lovar att återkomma med foto. Tills dess kan jag dela med mig av en liten bit av den för trånga skjortan. Som på bilden bärs av systersonens far. Lite smärtare än Lille mannen och glad över att få en ny, snygg, skräddarsydd skjorta i julklapp. Gullefjunet på bilden tyckte att skjortan var skön att dregla på.

På så sätt har The Fair Tailor skaffat sig två snygga reklampelare och en väldigt nöjd kund. Smart och väldigt trevligt!

Inga kommentarer: